Huhtikuun kuluseuranta
Tulot: 3012,34€
Ruoka: 470,13€
Velat: 450,92€
Budjetoidut menot: 2032,63€
Budjetoimattomat menot: 123,94€
Tuloja olivat asumistuki, lasten tuet ja lisät, palkka, opintolaina ja opintotuki, vakuutuskorvaus, lahjakortti sekä edunvalvontapalkkio.
Ruoka: paluu päiväjärjestykseen ja tuttuihin lukemiin.
Budjetoituihin menoihin kuului:
- 753,54€ vuokra
- 264,19€ vakuutukset
- 228,65€ vaatteet (omat ja pojan puku)
- 177,60€ apteekki
- 143,66€ liikkuminen (sis. dieseliä, parkkimaksuja)
- 78,84€ puhelin
- 59,10€ lapsille
- 55€ harrastuskulut (cheer)
- 47,82€ sähkö
- 20,03€ kotisälä
- 20€ SPR jäsenyys
- 19,02€ pojan synttärilahja
- 18,41€ joulu (sis. lahjoja viime joululle)
- 9,49€ suoratoistot (Netflix)
- 9,07€ Tehy
- 7,49€ elukat (kissanhiekka)
- 4,95€ näytönputsiliinat
- 1,58€ hygienia
Budjetoimattomat kulut:
- 65€ aselupa
- 101,79€ auton huolto+tarvikkeet (moottoriöljy, suodatin, polttimot)
- 25€ cheer-kisapaita
- 25,70€ lapsille
- 12,40€ taksimatka
- 5€ tytön kengät
- 2,24€ lahja
Varsinkin pari viimeistä kuukautta kuluseuranta on näyttänyt mukavan selkeältä (erittelen exceliin paljon tarkemmin kuin tänne) ja oon tullut siihen tulokseen, että syy on shoppailun väheneminen. Siitä lähtien, kun laitoin itselleni luottokiellon on ollut hyvin helppoa olla ostamatta mitään. Jos on tehnyt mieli jotain, ei oo tarvinnut tehdä mieli pitkään, kun ei se tieto merkinnän poistumisesta leviä niin nopeasti, että voisi tehdä heräteostoksia. Tässä kävi vielä niin, että en muistanut poistaneeni merkintää, kun aloin tehdä matkavarauksia, joten koko kevään olen ollut siinä luulossa, että merkintä on vieläkin voimassa. Viime viikolla kävin uudestaan katsomassa rekisteriä ja yllätyin, kun en merkintää löytänyt. Tuosta huolimatta, ettei merkintää enää ole, ei ole ollut mitään hinkua shoppailla ja nyt vielä vähemmän, kun valmistellaan muuttoa. Yhtään lisää tavaraa en kaipaa kannettavaksi.
Auto on sen verran viisas otus, että se ilmoitti ihan itse olevan aika vaihtaa öljyt. Päätin, että on parasta toteuttaa otuksen toive ja lunastin Motonetin lahjakortin.
Myös passikuvien käyttöaika ilmoitti, että ois vähitellen aika hakea aselupa, jos kuvia meinasin tuohon käyttää. Siispä vihdoin sain tuonkin hoidettua. Haastattelussa on käyty ja kovasti lupaili korttia saapuvaksi.
Ei siis ole tapahtunut mitään erikoista tai itseruoskintaa aiheuttavaa.
Hei, onko tuo joululahjakulu osamaksuerä? Sama summa oli edellisessä kuussa.
VastaaPoistaJa oletko kesän opintotuella ja lainalla vai pääsitkö kesäksi töihin? Tiedän että ajat taksia, mutta ilmeiseti ajoa ei ole niin paljoa että sillä pstyy arkea kustantamaan?
Hei, kyllä se on osamaksuerä. Ainoa, joka jäi joulusta roikkumaan ja sekin tulee hoidetuksi pois viimeistään ensi kuussa.
PoistaKesän pyörittelen rattia. Opintoja eikä varsinkaan tukikuukausia riitä kesäksi, joten tänä kesänä kokeilen elääkö taksinkuljettamisella vai kuollaanko kaikki nälkään.
Kävin vähän vilkuilemassa noita sun vanhempia postauksia. Helmikuussa -24 velkasumma oli jotain 19 000. Nyt se on vajaa 24 000! Miten tämä on mahdollista?? Noin 2,5 vuodessa velkasumma on vain kasvanut. Mielestäni tarvitsisit jonkinlaista apua taloudenhallintaan.
VastaaPoistaHei, olen lukija joka seurannut tätä blogia alusta asti. Kirjoittaja on saanut tästä jo niin paljon kommentteja, joten ei varmaan tarvi enään aiheesta velkaantuminen, lisää kommenteja.. Lisäksi kehoitan lukemaan aikaisempia kommentteja, joihin myös vastannut,
Poistakoska mielestäni tämä sinun kommentti on jo vanhan toistoa. Hyvää kesää
Kannustan lukemaan aiempia tekstejä hieman tarkemmin kuin vilkuilemalla niin saattaapi sieltä se syy velkasumman kasvulle pompata esille. Summahan ei ole kasvanut 2,5 vuoden aikana vaan hujahti kuutisen tonttua ylöspäin yhdellä pankkikortin vilautuksella.
PoistaMielestäni tarvitsisin jonkinlaista apua järjissäni pysymiseen. Siihen asti ensiavuksi riittäköön aina silloin tällöin jonkin rengaspalon huomiotta jättäminen.